#16 Das Leseminimum | #16 Минимумът за четене

за български скролни надолу 🙂

Die erste Erinnerung, dass ich mich bewußt als Lesewurm wahrgenommen habe, ist von meinem 13. Lebensjahr. Ich habe von meinen Eltern „Robin Hood“ geschenkt bekommen. Meine Mama hat das Buch gesehen, an mich gedacht und es einfach mitgenommen. Ein Geschenk ohne Anlass, aber mit viel Bedeutung. Wir hatten Besuch an dem Abend und da ich schon zwischendurch ins Buch geblättert hatte, konnte ich es kaum erwarten, dass die Gäste endlich gehen. Ich war die schnellste Hilfe bei Aufräumen und Abwasch und verkroch mich schleunigst ins Bett mit meinem neuen Buch. Ich habe die ganze Nacht gelesen. Ich habe immer wieder versucht, das Buch wegzulegen, habe das Licht ausgemacht, um es dann wieder anzumachen und weiterzulesen. Morgens um 5 Uhr dämmerte es schon und ich war mit dem Buch fertig. Ich konnte es nicht glauben, dass ich in einer einzigen Nacht ein ganzes dickes Buch verschlungen hatte. Aber ich wußte mit Gewissheit, ich bin ein Lesewurm und das ist gut so!
In letzter Zeit fehlt mir das Lesen. Ich kaufe mir Bücher, weil ich wieder mehr lesen möchte. Und ich stapple sie neben dem Bett. Und ich komme nicht dazu. An die Tausend Gründe und Ausreden will ich gar nicht denken. Nun ja, das ist der Grund für Wunsch #16 aus der Love-To-Do-Liste. Die Idee, wie ich meine Eindrücke zu jedem Buch am Besten festhalten kann, habe ich von Sevda und Emil. Ist das nicht großartig?

Първият ми съзнателен спомен, че съм осъзната книжна мишка е когато бях на 13. Моите родители ми бяха подарили „Робин Хууд“. Мама беше видяла книгата някъде и ми я донесе. Един подарък без повод, но с голямо значение. Вечерта имахме гости и тъй като аз вече бях поразлистила книгата, нямах търпение гостите най-после да си тръгнат. След като най-после тръгнаха бях най-светкавичната помощничка при подреждането и миенето на чиниите… Само и само за да мога възможно най-бързо да се скрия в леглото с новата книга. Четох цяла нощ. Опитвах се да оставя книгата на страна, гасях лампата, само за да я светна отново и да продължа да чета. И така до 5 сутринта, когато започна да се развиделява, а аз бях тъкмо прочела последната страница. Не можех да повярвам, че за една-единствена нощ бях погълнала такава дебела книга от корица до корица. Но вече ми беше пределно ясно, че съм книжовна мишка и бях напълно доволна от този факт!
В последно време не отделям много време за четене. Купувам си книги, трупам ги до леглото, но не стигам до тях. Изобщо не искам да започвам да изброявам причините и оправданията. Та това е причината да включа желание #16 в Love-To-Do-списъка. Идеята, как да не забравям впечатленията си от прочетеното е на Севда и Емил. Не е ли страхотна?

20120728-195502.jpg

20120728-195538.jpg

20120728-195706.jpg

 

20120728-195735.jpg

20120728-195748.jpg

20120728-195802.jpg

20120728-195815.jpg

20120728-195846.jpg

20120728-195857.jpg

20120728-195911.jpg

Comments
2 Responses to “#16 Das Leseminimum | #16 Минимумът за четене”
  1. 7dailysins sagt:

    йее, радваме се, че сме вдъхновили и твоите книжни ревюта, това все още е най-удобният за нас начин:), поздрави!

    • roblitz sagt:

      вие сте си ми голямо вдъхновение и много се радвам, че ви открих! сега моите книги са си изцяло мои съкровища 🙂

Kommentar verfassen

